Saturday, March 28, 2009

JANGAN LUPA ISI MINYAK KERETA MEMBER


15 FEBUARI 2008 (JUMAAT) - selepas menunaikan satu solat yang wajib untuk lelaki shaja, aku berready-ready untuk menghadiri 1 pgram yang amat mencemaskn spnjang 20 tahun ak hidup. dgn panduan yg lancar, ak tiba disana, ak diarahkn utk masuk ke 1 kamar, dan dsitula muka ku yg smmemangnya kacak, dikacakkn lg. namun, jantungku masih lg vaibret tanpa henti.

jam mnunjukkn 3.15pm, ssuasa agak dingin. stelah makeup 'girl'z tu berhempas pulas memekapkn ak, ak diminta untuk naik ke pentas bersama 3 orang lagi. kami diarahkn untuk mmbuat ujikaji terhadap micropon masing2..

dari left handside, en suhaimi dr RTM, Yg Bhg. Dato Kamarudin, Naib Canselor UniMAP, en afendi, YDP UM, dan ak yg tampak cool berpakaian batik dr medan yg ku beli.. tu pun rmai mmber ak complain (kutuk) batik tu tk lawa, siot betul... mau diikutkn hati, mau ku lari sberapa pantas. namun, masuk tibi punya kes, ak stay kt situ.. hantam sja la labu...

mahasiswa dan dadah, tajuk yg nmpk easy, tp, ceit, bikin gua otak pusing.. selama 45 menit, ak berhujah dgn merapu, mana tak nye, masa mekap tyme, ak dibagi soklan laen, kat atas pentas, sedap2 je moderator tu tukar soklan, mampus ak... hbis loghat2 semenanjung ak hilang.. tensen2.. dalam kapla ak ni, mesti mama ngn papa ak bangga anak dier msok tibi. tp masa rkaman tu dsiarkn, ak telah menerima 1 PJJ (pndidikan jarak jauh) subjek "kemahiran berkomunikasi" oleh 2 org cikgu yg sngt popular iaitu, mama ngn papa ak dlam tepon...


hbis je pgram, ak trus bergegas pulang kerna terlalu ramai org nak wish kt ak.. tp antara wish2 yg smpat aku dgr, "tahniah la wie, 1 benda pun ak tk pham"... dgn sad emosyen, ak drive keta kancil pinjam blik hostel.. stelah mngembalikan kunci keta kt tuan empunya, ak menerima 1 cek yg bertulis "bai, pandai pinjam, isi minyak mesti mau pandai la bai!!!" hampeh tol...

2 COMPLAIN:

myatiqah on March 30, 2009 at 10:06 AM said...

muke aku masuk tv! muke aku msuk tv!
tp xsempat nk suh mak aku rakam..cishh..
asek kua muke kao je.mcm hensem sgt.

...pUteRa_kATaK™ on March 30, 2009 at 11:45 AM said...

lohhh... bior lerr...
muka aku kan hensem...
hehehe....

 

...pUteRa_kATaK™ blogspot is Designed by alwie87 for ...pUteRa_kATaK™ © 2008