Monday, March 30, 2009

bangun pagi ku...


seperti biasa, pagi2 lagi hdpon n79 dan nokia 3120 menjerit serentak. dalam keadaan mamai, ak cuba mencapai hdpon-hdpon ku yang entah kemana. aku cuba membuka mata, namun gam UHU a.k.a taik mata telah melekatkan kelopak mata ak terlebih dahulu..

misi mencari hdpon telah terlaksana. kedua2 handpon ku sudah tidur semula.. suasana yang dingin mengajak aku untuk menarik semula selimut ku dan babak percintaan yang kena cut tadi dicontinue semula.. "i love u, i cinta kt u, i miss u, bau ketiak u" luahan hati ku pada nya ...

10 menit kemudian... tiiiniiiniiiniiittt.... snooze diaktifkan..
10 menit kemudian... tiiiniiiniiiniiittt.... snooze dikasi aktif 1 kali lagi...

30 menit kemudian... nada dering kali ini agak berlainan sedikit.. deringan kali ini agak familiar bagi aku.. tp, jauh kepala hotak aku, belum pernah aku set nada dering jenis ini dalam hdponku.. ku cuba amati deringan tersebut dengan perasaan berdebar-debar dan penuh tanda tanya...

rupa2 nya, suara mama ku yang berada disebalik pintu berwarna hijau kekuningan yang selama ini memberikan aku privacy sejak berumur 18 tahun.. "bangun!!! jam berapa sudah ni, ndak pegi praktikal ka, bla bla bla, bangun cepat, mandi, bla bla bla, anak mama hensem, bla bla bla" jeritan mama aku dari luar..

ku amati jam tanganku, jarum pendek ad di no 8, jarum panjang ad di no 1, mati la aku camni. aku capai tuala dan bersiap2...

jam 8.20am, kereta land cruiser mark 2 aku pandu perlahan memasuki ruang pejabat, mujurlah tempat aku praktikal 3 menit nek kereta dr rumah..

aku berbisik di hati ku, " nsib baek ad mama aku jd super alarm clock, kalau tak, amik mc lg ak arini"

************************************************************************************

masuk arini, dh lebih 10 kali aku lambat masuk pejabat... bila la nk brubah neyh????
bagi idea sket kat aku, macam mana cara nk bangon awal???

2 COMPLAIN:

faza on March 30, 2009 at 9:25 PM said...

hohohho..
ko bgn lambat?
2 bkn habit ko ker?
ops!!

=p

...pUteRa_kATaK™ on March 30, 2009 at 9:47 PM said...

biaq pecah diperut, jangan pecah dimulut...

 

...pUteRa_kATaK™ blogspot is Designed by alwie87 for ...pUteRa_kATaK™ © 2008